Om meg

Bildet mitt
Åsgårdstrand, Vestfold

onsdag 21. januar 2015

Plantelys

Vi har vært så heldige å få plantelys fra Hasselfors garden. Det er en liten enkel sak, som kan brukes på kjøkkenbenken, i stua eller på badet som jeg har her.


Som du ser er pærene veldig rosa, og vi har fått noen kommentarer på merkelig lys fra badet vårt, men det ser ut som om de nye spirene trives godt i varm, fuktig og lyst rom. 
Når de blir litt større flytter jeg dem ned i planterom i kjelleren, der jeg har et stort overlys med hvitere lys, og der temperaturen holder litt over 15 grader.
Så kan nye spirer ta over plassen på badet.
Dette er alltid en spennende periode. Det kommer fort fluer og ting på de små, sarte spirene. Og jeg vil jo at de skal bli store sterke planter som kan gi gode avlinger til sommeren og høsten.

Jeg har en pause i såingen nå, frem til mars. Da går jeg igang med tomater og noen andre grønnsaker.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar